T: Wiatr w żagle. Zwielokrotnianie obiektów.

Cele lekcji

Uczeń

  • pozna nazwy różnych aplikacji graficznych,
  • zapozna się z zasadami pracy i narzędziami aplikacji graficznej Paint,
  • przećwiczy sposoby kopiowania, wklejania i obracania elementów.

Ćwiczenie

Zaczniemy od narysowania statku.

Kolejne kroki:

  • ustawienie rozmiaru obrazu
  • narysowanie kadłuba

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zaczynamy od narysowania ukośnej linii krzywej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyginamy ją w dwóch miejscach, u góry i u dołu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rysujemy pionową i poziomą linię a następnie dorysowujemy między nimi linie krzywe i wyginamy tak, jak pierwszą linię, są to linie desek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deski połowy kadłuba wypełniamy kolorem brązowym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zaznaczamy (zaznaczenie prostokątne) narysowaną połowę kadłuba a następnie kopiujemy i wklejamy. Wybieramy narzędzie obróć i przerzucamy w poziomie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Łączymy obróconą część kadłuba z pierwszym rysunkiem

  • dodanie masztów i żagli

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rysujemy grubą pionową linię od środka kadłuba do góry - tworzymy maszt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Górę i dół żagla rysujemy przy pomocy dwóch linii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Łączymy je za pomocą linii krzywych wyginając je do środka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wypełniamy kolorem powstałą część żagla

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wybieramy zaznaczenie przezroczyste i przenosimy powstały żagiel nad kadłub

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czynność tę powtarzamy trzykrotnie.

  • narysowanie bandery

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Za pomocą krzywej rysujemy linię skośną wychodzącą z masztu i ją wyginamy dwukrotnie. Wybieramy zaznaczenie przezroczyste i kopiujemy tą linię a następnie wklejamy ją trzykrotnie i rozsuwamy zostawiając równe odstępy. Zamykamy banderę z prawej strony linią.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wypełniamy gotową banderę trzema kolorami

  • Gotowy żaglowiec zapisujemy w domyślnym formacie png

Ćwiczenie

rysuj akwarium z rybami z wykorzystaniem opcji zwielokrotniania obiektów. Plik zapisz pod nazwą "Akwarium".