T: Grafika komputerowa

Obraz fotorealistyczny (stworzony komputerowo)

 

By Gilles Tran - http://www.oyonale.com/modeles.php?lang=en&page=40, Domena publiczna, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=745313

Grafika komputerowa - dziedzina informatyki zajmująca się cyfrową syntezą i manipulacją treści wizualnych. Ze względu na reprezentację danych dzieli się na grafikę rastrową i wektorową, a ze względu na charakter danych na grafikę dwuwymiarową, trójwymiarową i ruchomą. Obejmuje także przetwarzanie obrazów. Grafikę komputerową można także podzielić na teoretyczną skupiającą się algorytmach graficznych i praktyczną, skupiającą się na manipulacji i tworzeniu obrazów i modelowaniu trójwymiarowym. (np. w programie Blender). Grafika komputerowa stanowi podstawę współczesnych gier, animacji, symulacji oraz wizualizacji.

By (c) Blender Foundation I www.bigbuckbunny.org see copyright information on http://www.bigbuckbunny.org/index.php/about/Screenshot: User:Church of emacs - Download at 1920*1080 Pixel, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4142674

Scena z animacji komputerowej Big Buck Bunny.

Więcej dowiesz się tutaj: